Pentagon platio 540 miliona dolara za tajnu ratnu propagandu u Iraku, objavio Biro za istraživačko novinarstvo.

Obuka talibana

Pentagon je platio britanskoj kompaniji za odnose s javnošću pola milijarde dolara za tajnu ratnu propagandu nakon američke inavazije na Irak 2003. godine, otkrio je Biro za istraživačko novinarstvo i objavio izvještaj u ponedjeljak.

U njemu se navodi da su se u ovoj plaćenoj kampanji producirala lažna videa o djelima Al-Kaide.

Snimci su služili da se uz pomoć programa za špijuniranje prate mogući simpatizeri grupe i svi koji bi ih gledali, piše Daily Sabah.

Američki marinci razbacali bi CD-ove s ovim videima u kućama u koje su upadali i vršili raciju, navodi se u izvještaju.

PR kompanija Bell Pottinger sa sjedištem u Londonu, čiji je klijent bila i Margaret Thatcher, također je pravila vijesti koje su izgledale kao da su ih producirali arapski mediji te ih slala televizijskim stanicama širom Bliskog istoka.

Treći zadatak firme bio je da snimi "televizijske reklame koje prikazuju Al-Kaidu u negativnom svjetlu".

"Rad Bell Pottingera u Iraku bio je velika medijska operacija koja je koštala stotine miliona dolara godišnje. Dokumenti do kojih je došao Biro pokazuju da je kompanija u jednom momentu zapošljavala gotovo 300 Britanaca i Iračana", navodi se u izvještaju.

Klijenti Asma al-Assad i Augusto Pinochet

PR agencija došla je u Irak nedugo nakon američke invazije. U martu 2004. privremene vlasti u zemlji dale su joj zadatak da "promovira demokratske izbore".

Pottingerove zadatke odobravao je general David Petraeus, tadašnji komandant koalicijskih snaga u Iraku koji je kasnije postao direktor CIA-e. U nekim prilikama čak je i Bijela kuća potpisivala odobrenja za ovu propagandu.

Kako navodi Biro, zakoni zabranjuju da Bijela kuća koristi propagandu na američkom narodu, zbog čega je unajmila stranu firmu.

Tajna operacija trajala je četiri godine, a Pentagon je za nju platio 540 miliona dolara.

Istraživanje je otkrilo da je najmanje 40 drugih medijskih kompanija plaćeno za usluge u Iraku od 2006. do 2008. godine.

Britanska firma je, također, pružala usluge Asmi al-Assad, supruzi sirijskog predsjednika Bashara al-Assada, kao i čileanskom diktatoru Augustu Pinochetu.

Biro za istraživačko novinarstvo je britanska organizacija poznata po izvještajima o tajnom američkom ratu bespilotnim letjelicama u Pakistanu, Jemenu i Somaliji.


Izvor: Al Jazeera


Registracija
Zapamti me
Zaboravljeno korisničko ime  Zaboravljena lozinka

Dućan

Mast za reumu i mišiće - 50gr

8,95 KM

9,95 KM

-10% Off

Čurekot krema za njegu lica - 50gr

8,95 KM

9,95 KM

-10% Off

Kana za kosu s prirodnim biljem - 100 gr

3,90 KM

5,00 KM

-22% Off

Mumtaz kana za cratnje po tijelu

4,50 KM

5,00 KM

-10% Off